
Om innehållet
Den nya volatila verklighet vi lever i, kombinerad med nya lagkrav och regleringar, gör att inköpsfunktioner behöver säkra rätt data och korrekt rapportering i ännu högre utsträckning nu än förut. Detta ställer också högre krav på strukturerat Supplier Relationship Management (SRM)-arbete och datainsamling. Under seminariet kommer Manuela och Carin att beröra följande områden:
- SRM i förhållande till kategoristyrning
- Ramverk för att driva SRM i alla typer av organisationer
- Hur systemstöd kan bidra till SRM-arbetet och vad man bör tänka på när man tittar på digitalisering av sina SRM-processer
- Handfasta tips på hur man kommer igång med sitt SRM-arbete.
Om talarna
Manuela Appenrodt
Manuela har en lång och gedigen erfarenhet av indirekt inköp med fokus på IT, tjänster, outsourcing, digitalisering av inköpsprocesser samt category och supplier management. Under sin tid som konsult på Capgemini och nu senast på IKEA har hon varit med i några av Sveriges största inköpstransformationer och drivit stora globala inköpsprojekt. Hon kommer närmast från rollen som Supplier Performance Manager Business Operations Transformations på IKEA men har även arbetat som Global Category Manager för hårdvara och infrastruktur samt IT-inköpare.
Frukostmingel 15 maj, tema: SRM
Frukost serveras 7:30-8:00. Föredrag: 8:00-08:45.